Gjensidiges mobilapp skal være lekende lett

Gjensidiges mobilapp samler tre områder: forsikring, pensjon og næringsliv inn i en og samme app. Appen er brukt av 100 000 brukere i året.

I ett år var Frydes designer på app-teamet hvor halvparten av teamet, utviklerne, jobber i Slovakia

Vår designer kom som et friskt pust inn i teamet. Tilbakemelding fra vår kundekontakt var at han fra dag en navigerte seg i et komplekst landskap med ulike produkteiere, forskjellige divisjoner og bli kjent med og passe inn i et produktteam som hadde jobbet sammen i nesten 2 år. Vår designer fasiliterte workshoper med utfordrende utviklingstema og ble raskt et tospann med Gjensidiges visuelle designer. Egenskaper som kunden satte pris på var at han var uredd for å komme med forslag på nye måter å samarbeide med andre team på, han var proaktiv og oppsøkte informasjon selv fremfor å forvente å få informasjon servert. Han var tillitsfull og delte aktivt informasjon om hindringer som kunne oppstå eller situasjoner som kunne eskalere.

Appen handler om tilgang på farta
Gjensidige ønsker at du skal ha en enkel oversikt over alle dine forsikringer, pensjonen din og bedriften din rett i en app. På den måten kan du få tilgang til alt mens du er på farta. Du kan sjekke dekning på forsikringen din, se hvordan investeringene dine gjør det, og ta kontakt med Gjensidige, alt gjennom denne ene appen. Utfordringen er at appen har vært skrevet i gammel kode som få kan vedlikeholde og at pensjonsdelen av appen har vært vanskelig for brukere å navigere seg i.

Små steg av gangen
Teamet tar små steg av gangen. Gjennom en rekke workshops har man jobbet med å klargjøre hva behovet til pensjonsdelen av appen er, for så å starte med den mest kritiske delen. App-teamet har også jobbet tett sammen med utviklere og designere i andre steder av organisasjonen for å få spre ordet om appen og prøve å skape synergieffekter.

Ett øye på horisonten
Samtidig som man må lage MVP-er for å komme seg vekk fra gammel kode og raskt få tilbakemeldinger fra brukere, jobber teamet også med hvordan de i fremtiden dra nytte av appen på andre måter. Det er helt kritisk i digital produktutvikling, så man ikke mister blikket på hvor vi skal.

Del historien på LinkedIn
Denne historien er er skrevet av

Gi en feedback eller følg på LinkedIn.

No items found.

Flere historier

Text Link
Text Link
Text Link

Kontakt Anita direkte, eller legg igjen navn og e-post så kontakter vi deg.

Bli kontaktet av oss

Takk!
Vi følger deg opp innen kort tid!
Oops! Something went wrong while submitting the form.
Frydelogo