Vi har fornyet identiteten vår!

Med en frisk og moderne identitet er Capra, Liflig, og Fryde klar for å forme fremtiden sammen, med felles visjon og verdier og merkevare!

Behovet for endring

I Capra, Liflig og Fryde er en gruppe selskaper med samme hjerte og felles verdier. Det har vi vært en stund. Nå tydeliggjør vi nettopp det med nye identiteter og felles merkevareplattform. 

Capra startet opp i 2005 med en enkel, men sterk idé: å skape et sted der folk trives, blir tatt vare på og lyttet til, og hvor lederskap handler mer om å støtte enn å styre. Vi ville samle kloke og smarte hoder som liker å jobbe og være sosiale sammen og gjøre kule ting med teknologi. Og det syns vi at vi har fått til. 

I 2019, da vi allerede hadde fått til en del bra, følte vi at tiden var inne for å utvide horisonten. Vi ville holde Capra fokusert på konsulenttjenester, men så et behov for å  bygge skreddersydde løsninger for kundene våre, samtidig som vi også tok totalansvaret for videreutvikling og forvaltning. 

Dermed startet vi et nytt selskap - Liflig. Liflig er rågode på å realisere ideer, produktuvikle og skreddersy digitale løsninger. I tillegg til å ta totalansvar. De finner ut hva som trengs og lager produktet, i tillegg til å drifte, forvalte og videreutvikle og videreutvikle det. Kunden trenger bare å prioritere, Liflig tar seg av alt det andre, som riktig bemanning og sikker drift. 

I 2022 kjente Capra og Liflig et sterkt behov for tilgang på designkompetanse og kapasitet for å være gode problemløsere for kundene våre, men også for å gi våre ansatte enda mer å lære. Løsningen ble et designselskap - Fryde. Fryde er kreative konsulenter som lager design som folk blir glade av, og som gir verdi til bedrifter.

Sammen utgjør vi nå Capra Gruppen - en gruppe selskaper med felles historie, samme hjerte og hver vår måte å løse utfordringer på. Vi har hjerte for menneskene som jobber hos oss, og hjerte for de som skal bruke løsningene vi lager. Vi tror på at trygge mennesker med frihet og ambisjoner tar de beste valgene – og lager de beste opplevelsene.

Nå er vi 100 folk i Capra. Liflig er ca. 25 og Fryde er 3 stk. Sammen er vi utviklere, teamledere, designere, rådgivere – og mye mer. 

I 2023 ble det åpenbart at vi trengte en ny identitet, som representerte vår historie, selskapene enkeltvis og fellesskapet godt. Til det fikk vi hjelp av designbyrået Anti. 

Konseptet

Capra, Fryde og Liflig løser kundens utfordringer sammen og alene, vi er sosiale sammen og hver for oss og vi deler massevis av fag og vi gjør egne greier. Vi trengte derfor en visuell identitet som stod godt sammen og alene. Noe som kunne representere fellesskapet og det individuelle. 

Vi ønsket å få frem at det ikke er et hierarki mellom selskapene og at selskapene består av samme type mennesker som alle ønsker å gjøre samfunnet til et bedre sted. Konseptet baserer seg på mennesker og samarbeid. En organisk bevegelse som skaper endring, i form og farge. Dermed ble det naturlig å søke til en tredimensjonal form bestående av ulike former. Samarbeid og organiske bevegelser er utgangspunktet for konseptet. 3D modellen består av alle tre selskapene og vi kan rotere den fra et uttrykk til et annet.

Vi trengte også gjenkjennbarhet på tvers av merkevarene Capra, Fryde og Liflig.