Hos Gjensidige jobber Sigurd i et tverrfaglig produktteam som har ansvaret for appen til Gjensidige.

Gjensidiges mobilapp samler tre områder: forsikring, pensjon og næringsliv inn i en og samme app. Målet er at den skal være lekende lett, noe som har gjort at den er brukt av 100 000 brukere i året.

Bildet viser en person som ser på en smarttelefon med en åpen forsikringsapp fra Gjensidige.

Tilgang på farta

Gjensidige ønsker at du skal ha en enkel oversikt over alle forsikringene dine, pensjonen din og bedriften din rett i en app. På den måten kan du få tilgang til alt mens du er på farta. Du kan sjekke dekning på forsikringen din, se hvordan investeringene dine gjør det, og ta kontakt med Gjensidige, alt gjennom denne ene appen. Utfordringen er at appen har vært skrevet i gammel kode som få kan vedlikeholde og at pensjonsdelen av appen har vært vanskelig for brukere å navigere seg i.

Små steg av gangen

Sigurd har gått inn i et eksisterende team hos Gjensidige som UX-designer. Teamet prøver her å ta små steg av gangen for å slippe MVP-er for å få vekk gammel kode. Gjennom en rekke workshops har man jobbet med å klargjøre hva behovet til pensjonsdelen av appen er, for så å starte med den mest kritiske delen. App-teamet har også jobbet tett sammen med utviklere og designere i andre steder av organisasjonen for å få spre ordet om appen og prøve å skape synergieffekter.

Ett øye på horisonten

Samtidig som man må lage MVP-er for å komme seg vekk fra gammel kode og raskt få tilbakemeldinger fra brukere, jobber teamet også med hvordan de i fremtiden dra nytte av appen på andre måter. Det er helt kritisk i digital produktutvikling, så man ikke mister blikket på hvor vi skal.